ברוכים הבאים לבלוג של צוות האתר פרשן

כאן נכתוב מדי פעם סיכומים, הסברים, חדשות, תכנונים, וכל מה שיתחשק לנו בעצם.
אם אתם עדיין לא יודעים מה זה אתר פרשן? בדף הזה תמצאו את כל ההסברים.


יום חמישי, 6 במרץ 2008

סיכום השקת האתר

ראשית, מה זה בכלל אתר פרשן?

למי שעדיין לא הבין את הקונספט של האתר, "פרשן" הוא אתר דעות וביקורות של גולשים בלבד.
בשונה מאתרים אחרים, כל התוכן שמופיע בפרשן נכתב על ידי גולשים ללא סלקציה וכולם מוזמנים לכתוב את דעתם.

בפרשן, הגולשים יכולים לכתוב בכל נושא ולשלוח למערכת האתר. אנחנו מקבלים כל תוכן בברכה ומשתדלים לא להתערב בתוכן שנשלח מלבד מקרים מיוחדים וספיציפיים. בכל זאת, גם אנחנו וגם אתם לא רוצים לקרוא מאמרים עם שגיאות כתיב, קללות או סתם תוכן שהוא חסר הגיון ומשמעות. איזה תוכן אנו לא נפרסם?

מדוע הקמנו את אתר פרשן ומה כל כך שונה בו מאתרי תוכן גולשים אחרים?

גולשים רבים (כולל אנחנו) נכנסים לאתרי תוכן גולשים כמו למשל הבלוגיה של תפוז או ישראבלוג, ולא מצליחים להגיע לנושא שמעניין אותם או לנושא ספיציפי שרצו לקרוא ופשוט מתבלבלים מהכמות העצומה של התוכן שם.

לכן, החלטנו שצריך לסדר את התוכן בצורה אחרת שתהיה יותר פרודוקטיבית ויעילה. בפרשן, כל התוכן מנותב דרך דף הבית שמציג את המאמרים לפי קטיגוריות שמכילות כמעט את כל הנושאים האפשריים. בצורה הזאת כל התוכן הוא אקטואלי ורלוונטי בדומה לאתרי חדשות כמו Ynet או NRG. כל קטיגוריה מכילה רשימה של תת קטיגוריות שעוזרות עוד יותר להגיע אל הנושא המיוחל. כך למשל, גולש שרוצה לקרוא ביקורת על התוכנית הישרדות יוכל להיכנס לקטיגורית תרבות ולאחר מכן לתת הקטיגוריה טלוויזיה. כמובן שאם רוצים משהו יותר ספיציפי, תמיד אפשר להיעזר במנוע החיפוש של האתר שנמצא בראש כל דף בצד שמאל.

אם נרצה לסכם את הכל במשפט אחד:

"בפרשן, הדגש הוא יותר בתוכן של הכותב ופחות בכותב עצמו."

הצעות לשיפור וייעול

מרגע השקת האתר ועד עכשיו, קיבלנו פניות והצעות רבות מהגולשים באתר לשיפור וייעול האתר. אנו מבטיחים
לרשום לעצמנו כל הצעה ואנו מתכוונים ליישם חלק נרחב מההצעות (ועוד חידושים מפתיעים ומעניינים) בשלב ב' של תכנות האתר. נשמח אם תמשיכו לכתוב לנו גם באמצעות התגובות לפוסט הזה וגם דרך דף צור קשר שבאתר, הצעות נוספות לשיפור וייעול האתר.

קצת סטטיסטיקה

אנו שמחים לספר כי בחודש שעבר (פברואר) שהוא גם החודש שבו הושק האתר, הצטרפו לפרשן לא פחות מ - 150 כותבים שפרסמו למעלה מ- 300 דעות וביקורות בכל הקטיגוריות השונות באתר. בנוסף, מעל ל - 150 טוקבקים (תגובות) נכתבו ע"י גולשי האתר. אלו הם מספרים מצויינים במיוחד לאור העובדה שהאתר הושק לפני כחודש בלבד.

אנו מקווים שתמשיכו לכתוב ולפרסם את דעתכם בפרשן בכל נושא ובכל עת וביחד נצליח ליצור קהילה תוססת ומגוונת שתהיה ייחודית משאר האתרים שברשת.

בברכה,
צוות האתר פרשן